Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2013

ΘΕΟΛΟΓΟΣ - ΚΑΤΟΧΗ.




  Θεολόγος του Αγιάννη & Ανέκδοτο της Κατοχής .



 
   Demetrios       Παναγιώτης
   Perdikaris        Βλαχάκης



 
Κάθε φορά που μου  γράφει απο το μακρινό Καναδά, ο Μήτσος ο Περδικάρης, ο Κριαράκος με εκπλήσσει. Με κείμενα του με  κάνει και γελώ,  με προβληματίζει,  μου θυμίζει πολλά. Έτσι και τώρα που ανάφερε τον μπάρμπα Πάνο τον Κρεμμύδα μου θύμισε ένα γεγονός της Κατοχής που κινείται  στα όρια του ανέκδοτου. Σκέφτηκα να κάνουμε μια ανάρτηση απο      κοινού. Ένα κομμάτι δικό του και μια παλιά ιστορία που την είχα ακούσει στον Αγιάννη.

Demetrios Perdikaris
Οι ρίζες μου και μένα κρατάν από εκεί. Από το Θεολόγο . Ο γέρο Νικόλας ήταν γιος του γέρο Παναγιωτέλου από του όποιου το γένος  κατάγομαι . Ο προπάππος μου Δημήτριος Παν. Καμπύλης ήταν γιος του. Ο όποιος σκοτώθηκε το 1913 στο Μπιζάνι. Ο αδερφός του γέρο Νικόλα, παιδιά του ο Παναγιώτης Δημ. Καμπύλης – ο γνωστός σε όλους Κρεμμύδας-  και ο παππούς μου Δημήτριος Δημ. Καμπύλης (Κριαράκος). Επίσης σε εκείνο το παλιό νεκροταφείο του Θεολόγου είναι θαμμένη και η προγιαγιά μου Θανάσω Δημ Καμπύλη. Στο πρόσφατο η γιαγιά μου η Ρήνα Δημ. Καμπύλη - ΞιουροΡήνα. Τα μαγειρεία χτίστηκαν σε χωράφι δωρεά του Κώστα Δημ. Καμπύλη γιος του Κριαράκου. Οι ρίζες μου ξεκινούν από εκείνο τον ευλογημένο τόπο.  Επίσης η μητέρα μου Αθανασία Ιωαν. Περδικάρη είναι μια από τις γυναίκες, μέλη  του συλλόγου. Demetrios Perdikaris

                     

 Μέσα στη μαύρη τριπλή Κατοχή, στη μεγάλη πείνα. Υπήρχαν άνθρωποι που η ευλάβεια τους υπαγόρευε να πηγαίνουν λάδι για το άναμμα των καντηλιών. Ο  μπάρμπα Πάνος ο Κρεμύδας  έκανε το σταυρό του γέμισε ένα μπουκάλι λάδι με σκοπό να το δανιστεί . Πήρε την άδεια από το Θεολόγο , ετοιμαζότανε να φύγει. Άνοιξε η πόρτα, χώθηκε γρήγορα στο ιερό. Νάσου ο αγαπητός μας μπάρμπα Γιάννης ο Κ... . Αυτός έφερνε ντενεκέ για να απαλλοτριώσει το λάδι. Έκανε το σταυρό του, Είπε στον άγιο. << Θα δανειστώ το λάδι σου και θα στο φέρω το χειμώνα >>. Μόλις άρχισε να γεμίσει το δοχείο, ακούστηκε αλλοιωμένη η στεντόρεια φωνή του μπάρμπα Πάνου . Άστο χάμου το λάδι !!!! Κόκαλο… ο άγιος μίλησε. Ξανά το σταυρό του.  Άγιε μου Γιάννη Θεολόγε να πάρω τουλάχιστον αυτό το μπουκαλάκι και θα στο επιστρέψω. Πεινάνε τα παιδιά μου !!!  Όχι άστο χάμου το λάδι !!! Κάνει μπραφ ο καλός μας μπάρμπα Γιάννης άφησε και τον ντενεκέ και ακόμα τρέχει. Πηγαίνει να πάρει ένα κολοκύθι. Το είχε απαλλοτριώσει νωρίτερα από τα Καμπυλέικα περβόλια. Τον είχε δει ο μπάρμπα Χαρής ο Μπίτσιος, ο οποίος  το  μετακίνησε για πλάκα. Ο Γιαννησ Κ .. συνδυάζοντας τα γεγονότα πίστεψε ότι ο Άγιος τον τιμώρησε !!!! Την άλλη μέρα το  διηγήθηκε τρομαγμένος σε αυτούς που του είχαν σκαρώσει την πλάκα . Τώρα είναι όλοι τους πολίτες του κάτω κόσμου . Πείνα καταραμένη τι να κάνουν οι άνθρωποι !!!
   Δεν θέλω να σκέπτομαι ότι θα μας φτάσουν και τώρα σε αυτή την κατάσταση . 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου