Σάββατο 16 Μαρτίου 2013

ΑΠΟΚΡΙΕΣ


ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ

 ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΙ ΜΕ ΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΓΙΑΝΝΗ

 

Ο Ιωάννης Β. Κοσμάς
<< Κοσμόγιαννης >> Καστρίτης
       λαϊκός ποιητής

   Ο Ιωάννης Β. Κοσμάς <<Κοσμόγιαννης >> Καστρίτης, από τον Αγ. Νικόλα .Ηταν γνήσιος λαϊκός Αριστοφανικός ποιητής και όχι μόνο. Να πως αυτοχαρακτηρίζεται σε ταινία ( μπομπίνα ) μαγνητόφωνου της εποχής .Τα λόγια περιττεύουν . << Ο Κοσμόγιαννης Ο Γιάννης είναι μάγκας και αλάνης
 είναι Ποιητής γερός, συνάμα και Ηθοποιός  είναι μερακλής, ναζιάρης, Γύφτος F1  και Καραμουζιάρης  ήτανε Χορευταράς και μεγάλος Ψο ....ρας
...Έγραφε και απάγγελλε τα ποιήματα του σε ταβέρνες σε κοινωνικές εκδηλώσεις κ.α. Έπαιζε το δύσκολο όργανο την αρχέγονη πίπιζα . Έπαιζε θέατρο στους θρυλικούς θιάσους στο Καστρί και χόρευε . εχει γράψει ένα τομίδιο – ΕΘΝΙΚΟΣ ΠΑΛΜΟΣ- με ποιήματα Εθνικού περιεχομένου το 1954. Τα περισσότερα σατυρικά του είναι σόκιν. Υπάρχουν διασκορπισμένα σε κασέτες στα χέρια διαφόρων κυρίως μεταναστών. Εχει γράψει και ποιήματα θρησκευτικού περιεχομένου.
F1 Γύφτος = Σιδηρουργός. Μαχαίρια και εργαλεία κατασκεύαζε ο αείμνηστος μπάρμπα Γιάννης
 Ευχαριστώ το φίλο μου το  Βασίλη  Κοσμά για τη πολύτιμη βοήθεια του. Έπεται ποιο σοβαρή παρουσίαση με βίντεο κ.α.
 


 ΝΑΣ ΠΑΠΑΣ ΑΠ΄ΤΟ ΓΙΑΛΟ .
                                               ΣΤΟΝ ΠΑΠΑ- ΑΒ...............Η

Νας παπάς απ’ το γιαλό
δε θ’ αφήσει @γ@μητο
σερνικό και θηλυκό.
Του αρέσουν τα παιχνίδια
και τους χώνει και τ’ @ρχίδι@.

Τονε στείλανε οι τρανοί
και του κλάσαν την ψ#λή
εξορία στο Λεβίδι
και ’κει παίζει ’να παιχνίδι.

Ένας κύριος τον παίρνει
και τονε φιλοξενεί
με τη δούλα του τα φτιάχνει
πιάνει και τηνε γ@μεί.

Και της λέει μ’ ένα νάζι
την ώρα που της τον αδειάζει:
Κόρη μου αν θες ν’ αγιάσεις
πρέπει @ρχίδι@ για να πιάσεις
την ψ*λ@ρ@ μου αν φας
στον Παράδεισο θα πας.

Στο Δεσπότη καταφθάνει
και αργό τον παπά κάνει
και ’κει στο Άστρος που τον στέλνει
κει γ@μ@ει μια καημένη
το Δεσπότη αντάμωσε
και τηνε στεφάνωσε.

Τέτοιοι παπάδες σπάνιοι
να είναι στην Ελλάδα
να σέρνουν τέτοιο φόρτωμα
τέτοια μακριά ψ*λ@ρ@,
να ’χουν γένια και μαλλί
σαν Μπουτσέικο τραγί.

Γεια σου ρε παπα-ντερβίση
που σηκώνεις το μπενίσι
και το ζώνεις σαν ποδιά
και γ@μείς την παπαδιά,
που ’χεις π*ύτσ* μυτερό
και σε τρέμει το γιαλό.

Βάλ’ της λάδι να τεντώσει
χίλια για να γίνει τόση
κείθε πάνω για να φτάνει
να γ@μείς και στον Αγιάννη.

Κι όσους εργάτες έχεις ’φτου
κανέναν μην αφήσεις
πιάστους κι έναν ένανε
όλους να τους γ@μ*σεις.

Ας βρουν λουκέτο δυνατό
να βάλουνε στον κ*λ*
αν θέλουν να γλιτώσουνε
απ’ το βαρβάτο ψώλ*.

Ας παρακαλάνε το Θεό
η παπαδιά να ζήσει
γιατί αν πάθει τίποτα
θα βγάλει το μπενίσι
και θα καθίσει όλους τους
να τους ξερογ@μ*σει.

Γυναίκες τρέξτε όλες σας
να ξεμολογηθείτε
του παπα-Γιώργη την ψ*λή
πίσω σας για να δείτε.

Γιατ’ είν’ ο καλύτερος παπάς
καλά ξομολογάει
έχει και το προτέρημα
κατόπιν να γ@μ@ει.

Φέρτε, βράστε του σιτάρι
να του φάτε το στυλιάρι.

Μα προκειμένου ο παπάς
να πάει στην Ανάφη
πιάσανε ακονίσανε
ένα γερό ξυράφι

τρέξαν σ’ όλα τα γύφτικά
βρήκαν γερά ψαλίδια
πιάσαν κουρέψαν του παπά
γένια, μαλλιά και @ρχίδι@,
ετότες με την άνοιξη
που  φτιάχνουν και τα γίδια.

Οι Αστρινές ετρέξανε
για κατσαρά μαλλιά
απ’ του παπά τ’ @ρχίδι@
να φτιάξουν χαϊμαλιά.

Τώρα που ’γινε πολίτης
και δεν είναι αγιογδύτης
θα χορτάσει το γ@μ*σ*
και ας μην είναι   ………

Θα τους πιάνει τ’ απαυτό
στο διάβολο το θυμιατό
και θα συνεχεί τα ίδια
κι ας του κλάνουνε τ΄@ρχίδι@.

ΣΧΟΛΙΑ ΠΑΝ ΒΛΑΧΑΚΗ

Ενας παπάς απο το Π Άστρος ειχε την ατυχία να χάσει την παπαδιά του. . Έκανε σχέση με μια κυρία. Οι κρατούντες τον εξόρισαν στο Λεβίδι της Αρκαδίας. Εκεί συνήψε ερωτική σχέση με μια υπηρέτρια. Τον ξύρισαν και μετά σαν λαϊκός παντρεύτηκε κ λ π..... Ο Κοσμόγιαννης του σκάρωσε ποίημα. Του το έστειλε με γράμμα στο Π. Άστρος. Ο Παπάς του απάντησε γιατί ηταν φίλος του. Στα σχόλια του ο Κοσμόγιαννης στηλιτεύει τους Πατριαρχαδες και τους Δεσποτάδες που δεν επιτρέπουν στους παπάδες να παντρευτούν όταν χάνουν το έτερον ήμισυ. Καλά έκανε έπρεπε να έχει και αυτός μια γυναίκα .... Γ@μ@γε δεν γ@μιοτ@νε ας  του κλάσουνε τ @ρχ*δι@ . Ηταν καλός παπάς ..

Τα αποκριάτικα τραγούδια, και ιδιαίτερα τα άσεμνα, αντιπροσωπεύουν ένα ρεπερτόριο του οποίου η καταγραφή, μελέτη και ανάλυση παρέμεινε στο περιθώριο, σε σχέση με την έρευνα των υπόλοιπων κατηγοριών του ελληνικού δημοτικού τραγουδιού, εξαιτίας της ιδιαιτερότητας και της τολμηρότητας του περιεχομένου του, για τα μέτρα της αστικής ηθικής.....          Λ. Λιάβας

1 σχόλιο:

  1. Σκωπτικισμος ποιοτητας!!!!!!!!!!
    Η πιοτητας,η ιδιοτητα του περισσοτερου,που ελεγε ο Σημιτης........

    ΑπάντησηΔιαγραφή