Τρίτη 29 Απριλίου 2014

ΟΝΟΜΑΤΟΘΕΣΙΑ ΟΔΩΝ ΑΣΤΡΟΥΣ.



Νικόλας Γ. Πολυμενάκος

Φιλόλογος - Παρνωνίτης 

               Περί της ονοματοθεσίας των οδών του Άστρους και εκ της οδού… Πανοράματος.

 ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ από Astros news Μαρτίου 30  κατόπιν αδείας του κ. Νικ. Πολυμενάκου.


Ο Νικόλας Γ. Πολυμενάκος, ο Παρνωνίτης, ο Σιταινιώτης το φτωχό παιδί που σπούδασε και έγινε σπουδαίος Δάσκαλος. Δεν χρειάζεται συστάσεις τον γνωρίζουμε όλοι μέσα από τα έργα του. Νικόλα για μένα είσαι το παιδάκι με το φωτεινό βλέμμα το δεικτικό χιούμορ και το καθαρό μυαλό. Ο γείτονας του χειμώνα στο Γιαλό - Άστρος. To καλοκαίρι ανεβαίναμε στα βουνά μας. Στο ένα και μεγάλο στον ΠΑΡΝΩΝΑ εσύ στην καρδιά του εγώ στα πρόβουνα του.

Για την αναγκαιότητα και τους λόγους ονοματοθεσίας των οδών Άστρους είχε γίνει αναφορά  (και πρόταση) στο Δημοτικό Συμβούλιο από το 2011. Η ονοματοθεσία των οδών μιας πόλης, εκτός από λειτουργικούς στόχους και τη διευκόλυνση κατοίκων και επισκεπτών, αποτελεί αναγνώριση, τιμή, «μνημείο» και «μνημόσυνο» ιστορικών της προσώπων και γεγονότων, ανάδειξη και προβολή, έναυσμα και ερέθισμα για γνώση και αναζήτηση.

Από την άποψη αυτή, διαβάζοντας την προτεινόμενη ονομασία των 106 οδών του Άστρους (υπήρξε έγκριση-αποδοχή στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο), παρατηρώ πως η πλειοψηφία της ονομασίας των οδών «αναλώνεται» σε εκτός Άστρους και Δήμου  ονομασίες (άνευ αξίας, ουσίας και δυναμικής πολλές, π.χ. Αμυγδαλιάς), καθώς και ήσσονος σημασίας υπάρχοντα ή νεοβαπτισθέντα τοπωνύμια (π.χ. Ρεματιάς, Πανοράματος), αλλά αγνοούνται ή παραβλέπονται δυναμικά και πολυσήμαντα στοιχεία, ως προς την πλούσια ιστορία του Άστρους και της Θυρέας, όπως:
-Δαναοί. Οι πρωτοέλληνες Δαναοί, πριν εγκατασταθούν στην Αργολίδα, κατά την τρίτη χιλιετηρίδα, κατοίκησαν για ένα διάστημα την περιοχή μας. Το μαρτυρούν τα νεολιθικά ευρήματα στο Χερονήσι του Αγίου Ανδρέα, το επιβεβαιώνει η ονομασία του ποταμού Τάνου, ο «ποταμός καλούμενος Τάναος»  κατά τον Παυσανία. Η γλωσσική ρίζα του ποταμού Τάνου σχετίζεται και οδηγεί στους Δαναούς ( η ινδοευρωπαϊκή  ρίζα danu σημαίνει  υγρό στοιχείο, νερό, ποταμός).
-Κύνουρος- Κυνούριοι- Κυνουρία. «Οικέει δε την Πελοπόννησον έθνεα επτά. Τούτων δε τα μεν δύο αυτόχθονα εόντα κατά χώρην  ίδρυται νυν τη και το πάλαι οίκεον, Αρκάδες τε και Κυνούριοι….» Ηρόδοτος.
 «…και οικιστήν  φασίν αυτών Κύνουρον γενέσθαι..» Παυσανίας.
-Ασκληπιός-Ασκληπιείο Πολεμοκράτη. Ιδιαίτερη και ξεχωριστή θέση κατέχει στη λατρεία των Κυνουρίων ο θεραπευτής Ασκληπιός. Ιερό-θεραπευτήριο, Ασκληπιείο του Πολεμοκράτη, υπήρξε στην περιοχή της Λουκούς. Για το παραπάνω Ασκληπιείο αναφορά κάνει ο περιηγητής Παυσανίας, ενώ από τα αξιόλογα αναθήματα, που κατά καιρούς έχουν βρεθεί εδώ, μερικά κοσμούν το Εθνικό μας Αρχαιολογικό Μουσείο.
                      
-Η μάχη των 600 Λογάδων.  Υπήρξε η πιο ονομαστή και θρυλική μάχη της αρχαιότητας, πριν τους περσικούς πολέμους.  Για το σημαντικό αυτό ιστορικό γεγονός, το 547 π.Χ., εκτενή αναφορά κάνουν δεκάδες αρχαίοι συγγραφείς. Η μάχη αυτή, στην περιοχή της Θυρέας, έγινε όταν Αργείοι και Λακεδαιμόνιοι, έπειτα από αιώνες προστριβών και πολλών μαχών για την κατοχή της Θυρέας, ήρθαν σε συμφωνία να πολεμήσουν 300 από κάθε πλευρά, 600 λογάδες-διαλεχτοί, και ο νικητής να κερδίσει τη Θυρέα. Η συμφωνία, η εξέλιξη της μάχης και τα όσα ακολούθησαν δικαιολογημένα καθιστούν τη μάχη αυτή ως την πιο ονομαστή μάχη της αρχαιότητας.
-Άργος-Σπάρτη. Η Θυρεάτις γη υπήρξε μήλον της έριδος, για μια χιλιετία, για τα ισχυρά κράτη του Άργους και της Σπάρτης. Και τα δύο κράτη-πόλεις έχουν αφήσει ισχυρό το στίγμα τους στην περιοχή μας, όπως αποδεικνύεται και από πολλά αρχαιολογικά ευρήματα.
-Αιγινήτες. Κατά το πρώτο έτος του Πελοποννησιακού πολέμου(431-404 π.Χ.)  οι Αθηναίοι εκτοπίζουν όλους τους κατοίκους της Αίγινας. Οι Λακεδαιμόνιοι παραχώρησαν τη Θυρέα στους Αιγινήτες πρόσφυγες (Λακεδαιμόνιοι έδοσαν Θυρέαν Αιγινήταις οικείν και την γην νέμεσθαι-Θουκυδίδης). Το καλοκαίρι του 324 π.Χ.  ο  αθηναικός στόλος παρουσιάζεται στα παράλια της Θυρεάτιδος και οι Αιγινήτες μαζί με Λακεδαιμονίους θα εγκαταλείψουν  ημιτελές το, άγνωστο και εμφανές σήμερα, Τείχος των Αιγινητών, στο Νησί του Παραλίου Άστρους(;).
-Παυσανίας-Ανιγραία οδός. «Εντεύθεν διελθούσιν Ανιγραία καλούμενα, οδόν στενήν και άλλως δύσβατον, έστιν εν αριστερά μεν καθήκουσα επί θάλασσαν και δένδρα, ελαίας μάλιστα, αγαθή τρέφειν γη». Συνεχίζοντας την περιγραφή του για τη Θυρέα, ο περιηγητής Παυσανίας-2ος αιώνας μ.Χ., αναφέρει τις κώμες της περιοχής, το ιερό του Πολεμοκράτη, τον ποταμό Τάναο, τις Ερμές, τον Πάρνωνα, το Θυρεάτη κόλπο, κάνει αναφορά στους Αιγινήτες, ενώ εκτενής είναι η αναφορά του στη μάχη των 600 λογάδων.
-Επαρχία Αγίου Πέτρου- Επαρχία Πραστού. Στην Επαρχία Αγίου Πέτρου (όπου ανήκε και η Θυρέα) και στην Επαρχία Πραστού, είχε χωριστεί κατά τη διάρκεια της τουρκοκρατίας η Κυνουρία.
-Γεωργάκης Διγενής. Ύψωσε πρώτος τη σημαία της επανάστασης του 1821 στη Θυρέα (σύμφωνα με τα γραφόμενα του Άκουρου) και επικεφαλής 200 οπλοφόρων τοποθετήθηκε πρώτος στο στρατόπεδο των Βερβένων. Ο Θυρεάτης αυτός ήρωας σκοτώθηκε στη μάχη του Δραγουνίου, στις 18 Μαίου 1821, όταν ως αρχηγός του στρατοπέδου των Θυρεατών,  με 100  παλικάρια εξήλθε  του στρατοπέδου και όρμησε εναντίον των χιλιάδων Τούρκων του Μουσταφάμπεη.
-Εθνικής Αντιστάσεως. Σε μια περίοδο  κατά την οποία τα νεοναζιστικά μορφώματα  στην Ευρώπη και στη χώρα μας χτίζουν τη δύναμή τους εκεί όπου βασιλεύουν η άγνοια και το ανιστόρητο, η οδός Εθνικής Αντιστάσεως επιβάλλεται, τόσο για να τιμούμε εκείνους που έδωσαν τη ζωή τους για λευτεριά, εθνική υπερηφάνεια και πατρίδα, όσο και για να μη λησμονούμε τα εκατοντάδες θύματα και στην περιοχή μας, τα θύματα  της θηριωδίας των ναζιστών και του φασισμού.
-Κωνσταντίνος Ρωμαίος. Αρχαιολόγος, ο πρώτος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Ακαδημαϊκός και πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών, από τα Βούρβουρα. Με πλούσιο συγγραφικό, διδακτικό και διοικητικό έργο, με δεκάδες αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλη την Ελλάδα (υπήρξε ο πρώτος ανασκαφέας της Βεργίνας). Ιδιαίτερο και σημαντικό είναι και το πλούσιο έργο του για την Κυνουρία και το Δήμο μας.
                    
-Θάνος Βαγενάς. Δημοσιογράφος και διαπρεπής ιστοριοδίφης, από τον Άγιο Πέτρο. Αφιέρωσε όλη τη ζωή του στην έρευνα και καταγραφή της νεότερης ιστορίας της Αρκαδίας και δη της Κυνουρίας. Ένα σημαντικό κομμάτι του πλούσιου συγγραφικού τού έργου αναφέρεται στην ιστορία  του Δήμου μας. Για το έργο του «ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΤΣΑΚΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ» έχει βραβευτεί από την Ακαδημία Αθηνών.
-Ιωάννης Κακαβούλιας. Δημιουργείται δικαιολογημένη απορία, πώς ενώ (και καλώς) συμπεριλαμβάνονται τα ονόματα των Ι. Κουσκουνά και Κ. Χασαπογιάννη, απουσιάζει το όνομα του τρίτου συγγραφέα,  του σημαντικού για τη Θυρέα βιβλίου «Θυρεάτις Γη. Ιστορία-Αρχαιολογία- Λαογραφία.», Ιωάννη Κακαβούλια;
Αγνοούνται ή παραβλέπονται τα ονόματα σημαντικών δωρητών και ευεργετών του Άστρους και Αγίου Ιωάννη, οι οποίοι προσέφεραν το σύνολο της περιουσίας τους, για τις ανάγκες της Επανάστασης του 1821, για τη συντήρηση και λειτουργία σχολείων, την ανέγερση ή αποπεράτωση ιερών ναών, γενικότερα κοινωφελή έργα, μεταξύ των οποίων:
-Ι. Ζαφείρης -Ν. Σαρρηγιάννης -Α Παπάζογλου-Ε. Παπάζογλου ►1
-Β. Βαλαρμάς-Π. Παπαπέτρου-Α. Εντρενεκλής-Π. Θεοδώρου
Τέλος, επειδή το Άστρος, ως έδρα του Δήμου, θα πρέπει να αναδεικνύει και να προβάλλει και τα δυναμικά χαρακτηριστικά καθώς και την ιστορία γενικότερα του Δήμου, κατά την ταπεινή μου γνώμη, θέση στην ονοματοθεσία των οδών του Άστρους δικαιούνται και τα ονόματα του συνόλου των χωριών του Δήμου (ας μη λησμονούμε επιπλέον ότι από κάθε ορεινό χωριό του Δήμου μας δεκάδες ή εκατοντάδες  τέκνα του κατοικούν πια μόνιμα στο Άστρος), καθώς και σημαντικά ιστορικά πρόσωπα ή γεγονότα, που μπορεί να γεννήθηκαν ή έλαβαν χώρα στα χωριά του Δήμου μας, αλλά η προσφορά, ο ρόλος και η σημασία τους αφορά συνολικά το Δήμο μας. Αναφέρω ως παραδείγματα:

-Τσακωνιά. Κοιτίδα της Τσακωνιάς υπήρξαν ο Πραστός, η Καστάνιτσα και η Σίταινα.
-Δημήτριος Καλιοτζής, αναφέρεται ως ένας από τους 7 πιο σημαντικούς Κλέφτες της Πελοποννήσου, από Σίταινα.
-Γεώργιος Λεβέντης, εξέχων και ανώτερος Φιλικός, από Κορακοβούνι.
-Αναγνώστης Κοντάκης, πρόκριτος, οπλαρχηγός και απομνημονευματογράφος της Επανάστασης του 1821, ύψωσε πρώτος τη σημαία της Επανάστασης στην επαρχία Αγίου Πέτρου, τεράστια η συμβολή του στον αγώνα, από Άγιο Πέτρο.
-Εμμανουήλ Δούνιας, ο πορθητής της Τριπολιτσάς, από Πραστό.
-Γεώργιος Κωνσταντίνου, από το Καστρί. Υπηρέτησε ως γιατρός για πολλά χρόνια στο Νοσοκομείο Καστρίου και στη συνέχεια προσέφερε τις υπηρεσίες του στην κοινωνία του Άστρους. Χάρη στην υψηλή του επιστημονική κατάρτιση, τη δεινή του ιατρική ικανότητα και ευσυνειδησία, έσωσε, σε δύσκολες εποχές, εκατοντάδες ανθρώπινες ζωές. Ο εξαίρετος αυτός γιατρός υπήρξε όμως και ένας θαυμάσιος και μοναδικός άνθρωπος. Όχι μόνο ποτέ δεν αρνήθηκε, όταν το απαιτούσαν οι ανάγκες και με όποιες συνθήκες, να περπατήσει ώρες, για να προσφέρει τη βοήθειά του σε όποιον ασθενή ή τραυματία,  όχι μόνο δε δέχτηκε να αμειφτεί για τις υπηρεσίες του, αλλά και πολλές φορές ο ίδιος θα πλήρωνε τα φάρμακα για τους ασθενείς του, όταν αυτοί αδυνατούσαν. Ήταν ο Γιατρός και Άνθρωπος που κέρδισε την εκτίμηση, το σεβασμό και την αγάπη των ανθρώπων από όλα τα χωριά του Δήμου μας.
                               
 
Δε γνωρίζω ποια διαδικασία ακολουθήθηκε,  ούτε γνωρίζω ποια υπήρξε η γνωμοδοτική επιτροπή που εισηγήθηκε τις ονομασίες των οδών. Πιστεύω όμως πως σε αυτή τη διαδικασία θα έπρεπε να είχαν κληθεί, για να καταθέσουν και αυτοί τις προτάσεις τους, οι εκπαιδευτικοί της περιοχής,  άνθρωποι με βαθιά και πολυεπίπεδη  γνώση που έχουν μελετήσει, ερευνήσει και καταγράψει την ιστορία του τόπου μας, όπως ο αρχαιολόγος , πανεπιστημιακός καθηγητής και μελετητής της περιοχής μας κ. Παναγιώτης Φάκλαρης( το βιβλίο του κ. Φάκλαρη «ΑΡΧΑΙΑ ΚΥΝΟΥΡΙΑ-ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ» αποτελεί ό,τι πιο έγκυρο, λεπτομερέστατο και διαφωτιστικό έχει γραφεί για την αρχαία Κυνουρία) . Επίσης θα έπρεπε να έχει δοθεί η δυνατότητα σε πολίτες, Συλλόγους και Φορείς της περιοχής να καταθέσουν  αιτιολογημένες και τεκμηριωμένες προτάσεις, για τις οποίες και θα αποφάσιζε η γνωμοδοτική επιτροπή.
Η αέναη κίνηση και η αδιάλειπτη παρουσία του ανθρώπου στον τόπο μας, τουλάχιστον από τη νεολιθική περίοδο,  αποτυπώνεται στο σήμερα μέσα από την πλούσια ιστορία και τα αναρίθμητα πολιτιστικά επιτεύγματα και μνημεία. Παράλληλα η τεχνίτρα φύση σμίλεψε  περίτεχνα τον τόπο μας και τον προίκισε με μοναδικές ομορφιές και σπάνια φυσικά μνημεία.
Για ποια ανάπτυξη, ποια προοπτική και ποιο μέλλον μπορούμε να μιλάμε και να ονειρευόμαστε, όταν συνεχίζουμε επιδεικτικά ή να τα αγνοούμε ή να τα παραβλέπουμε;   

                        
ΣΧΟΛΙΑ  Παν. Ι.Δ. Βλαχάκη.

►1  Νικόλα σου δίνω συγχαρητήρια.  Εύστοχα και  διδακτικά όλα αυτά.  Διαφωνώ να δοθεί  σε οδό το όνομα των  Τουρκοκοτζαμπάσιδων                  Παπάζογλου. Η Φιλική εταιρία έκανε καλή δουλειά ….μόλις ο Αναγνώστης ή Τουρκοπαπάζογλου έφτασε στη Σκάλα - σημερινό Παράλιο Άστρος ....... Οι άλλοι  προεστοί τουλάχιστον κράτησαν τα προσχήματα.Oι σημερινοί τι κάνουν ; Ζήτα  ρε συγγνώμη από στην εξουσία !! Ρε ταλαίπωρε Δάσκαλε γιατί ξυπνάς τους νέους εκδίδοντας ποίηση ; Α έφτιαξες και Μουσείο θα δεις τι σου μέλλεται να πάθεις !!!!!!! Α έβγαλες και μαθητική εφημερίδα , είναι έξω από τα διδακτικά σου καθήκοντα !! Θα σε αξιολογήσουν με κακό βαθμό!!! Μη μιλάς , μη γράφεις μην ενοχλείς, αυτοί ξέρουν !! Αποφασίζουν για σένα χωρίς εσένα .     Άσε να βγάζουν τα ονόματα ηρώων και να βάζουν επίθετα εμπόρων !!!   Θυμάσαι που έμενες σπιτάκι του Αντώνη τι έγραφε απέναντι …ΟΔΟΣ ΔΗΜ. ΥΨΗΛΑΝΤΟΥ !!!   Αναλογίσου ρε Παρνωνίτη , ρε ορεσίβιε τι θα γράφει τώρα ;                                                                                                              
  ►2 Ερώτηση προς τους σεβαστούς  Δασκάλους  της επιτροπής. Με όλο το σεβασμό στα πρόσωπα σας και  στο έργο σας. Αν  μου επιτρέπετε μια ερώτηση , δόθηκαν όλα τα ονόματα των πεσόντων στους Αγώνες του έθνους;  Στο ηρώο είναι γραμμένα τα ονόματα τους. Καψάλης , Καμπύλης, Κανατάς , …… κ.α. Ας μου επιτραπεί να σταθώ στο   όνομα ΙΩΑΝΝΗΣ Δ. ΚΑΝΑΤΑΣ.- Καπότας. Ήταν θείος του πατέρα μου και ενός εκ των μελών της επιτροπής .  Έπεσε ηρωικά στη μάχη της Κρήτης. Δεν θα έπρεπε το όνομα του  να δοθεί στο δρόμο που περνά μπροστά από το σπίτι του  στην επάνω γειτονιά ;  Ερώτηση κάνω δεν εκφράζω παράπονο. Από τη βόμβα του << Στούκα>> δεν έμεινε ούτε κοκαλάκι.                                                                                                      
 ►3 Πριν από λίγο καιρό είδα στη θ. γ. την φωτογραφία ενός αναπήρου πόλεμου του Αλβανικού μετώπου  με κομμένα τα δυο του πόδια  από κρυοπαγήματα. Δεν έχει σημασία τι ένοιωσα  αλλά ρωτώ αν δόθηκε το όνομα του σε κάποιο δρόμο;       
                                                                                                                                                         
  ►4  Στην πλατεία του Άστρους έβλεπα με συμπόνια ένα άνθρωπο με σαλεμένα τα λογικά του !!! Από τι; Από την αγωνία του θανάτου στην Κλούβα του Τραίνου των Γερμανών και από το ξύλο στη Μακρόνησο!!!

►5  Οι Γερμανοί εκτέλεσαν αρκετούς  Πατριώτες, που είναι γραμμένα τα ονόματα τους ;  Αναφέρω  ενδεικτικά τους : Δαλιάνη  Γεώργιο  Αριστείδου,  Θεοδωρόπουλο   Θεόδωρο , Καμπύλη  Κωνσταντίνο     Παν. Πλατύς,  Κολοβό  Ιωάννη  Νικ, Κορδώνη   Αναστάσιο Αθαν. κ.α.
                                                                                                     
  ►6 Στον Εμφύλιο έπεσαν και από τις δυο πλευρές παλληκάρια  θα έπρεπε να δοθούν κάποια ονόματα για να μην περάσουν στη λήθη και για να διδάσκουν την ενότητα . Αναφέρω ότι στο στρατιωτικό νεκροταφείο της Φλώρινας είναι ο τάφος ενός Αγιαννίτη στρατιώτη (παρατσούκλι  Μπολόλιας ). Αν και γνώριζα το γεγονός θυμήθηκα  μόνο  το παρατσούκλι του και δεν έβαλα ένα κερί ή ένα λουλούδι. Δυστυχώς δεν έκανε οικογένεια και δεν θυμάμαι το επίθετο του. Αν υπήρχε δρόμος με το όνομα του;  Όσον αφορά τους «άλλους», τους ηττημένους , τους αντάρτες του Δ.Σ. ε αυτό πάει πολύ!! Σιγά μην δώσουν όνομα σε δρόμο  στους ανυπότακτους  Τάκη Αγριόγιαννη , Βασίλη Καμπύλη – Σβέντζος, Γιάννη Τζαφέρη, κάποιο Καμπύλη που μου διαφεύγει το μικρό του όνομα.. κ.α.                                                                     
                                       
►7  Διάβασα όλα τα σχόλια και προβληματίστηκα αρκετά.  Ας μου επιτραπεί να συμφωνήσω με τον κ. Στ. Παπαντώνη.  << Σημασία δεν έχει η αντίθεση για την αντίθεση, αλλά η σύνθεση των αντίθετων απόψεων>>. Και να επαναλάβω τα λόγια του  << Μήπως ωστόσο και τώρα, παρά την απόφαση του Δ.Σ., υπάρχουν δυνατότητες τροποποιήσεων σύμφωνα με τεκμηριωμένες προτάσεις; >>                         

 ►8  Ταπεινή μου  γνώμη - πρόταση να βγουν καθαρά οι κατάλογοι και       να παγώσει ονοματοδοσία.    
Να βρεθεί τρόπος να ρωτηθούν οι κάτοικοι για το όνομα του δρόμου που κατοικούν.                                                                                                                          Να μπουν νούμερα γιατί επί χούντας μπήκαν μόνο τα ονόματα των δρόμων και δεν μπήκαν νούμερα στα σπίτια.                                                                   

  ►8  Όσον αφορά την απορία του αγαπητού  συμπατριώτη μας διακεκριμένου  σκηνοθέτη τον Κώστα τον Φαρμασώνη. Αγαπητέ Κώστα έχω  να σου υπενθυμίσω ότι ο  κομματισμός, τα μικροσυμφέροντα και η αχαριστία διώχνουν  τους ανιδιοτελείς και τίμιους ανθρώπους…. Τέτοια γράφε και σιγά μην σε αφήσουν να ανεβάσεις θεατρικό έργο στην περιοχή !!!
                     
►9 Προσωπικά συμφωνώ με  Ο/Η Φαίδων « …..Στενοχωριέμαι που τα παιδιά δεν είχαν ιδέα από τον Εμμανουήλ Δούνια ή τον Γεωργάκη Διγενή, λυπάμαι που η Τοπική Ιστορία θεωρείται απλά χόμπι για κάποιους με «φιλολογικές και ιστορικές δημόσιες αναζητήσεις», χαίρομαι που υπάρχουν δάσκαλοι πραγματικοί, σαν και σένα, που παλεύουν να βγάλουν τα παιδιά αλλά και τους συμπολίτες τους από το σκοτάδι της αμάθειας και της αδιαφορίας. Τα σέβη μου.
Και εγώ Νικόλα Υποκλίνομαι …… Δεν υπάρχει ούτε ένα Λιθάρι που να θυμίζει τη θυσία του Διγενή . Χρόνια τώρα ψάχνω τον τόπο της θυσίας στης Παπαδιάς τη Βρύση στο Δραγούνι. Μαζί του πολέμησε και ο Ντελιγιώργας ή στρατηγός Γιαννίτσιος από τους πρώτους οικιστές του Στόλου .                                                                                                                              
 ►10  Από την άλλη λέω ότι οι αετοί δεν έχουν ανάγκη από προβολή . Αρκεί  οι νέοι μας να γνωρίζουν την Ιστορία του πολύπαθου τόπου μας .  Του Αγιαννίτη στρατηγού << Άκουρου >> του δώσανε κάποιο δρόμο της προκοπής ή θα πάρει τους στρατιώτες του να κάψει τα Αγιαννίτικα Καλύβια-  σημερινό Άστρος - και τους Καλαμαράδες για τέταρτη φορά !!!!!!!!!!!!!!

Ας χαλαρώσουμε και ας προσέξουν αυτοί που ψηφίζουν στον τόπο μας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου